Τελευταίες Ειδήσεις

ΠΟΙΑ Η ΜΟΙΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΣΤΗΝ ΜΕΤΑ COVID ΕΠΟΧΗ, ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ



Επειδή ούτε οι φωτογραφίες λένε την αλήθεια, ούτε οι κινήσεις εντυπωσιασμού που αποπροσανατολίζουν τους πολίτες, ας ασχοληθούμε λίγο με την ποσοτική και ποιοτική ανάλυση κάποιων αριθμών και μεταβλητών, σχετικών με τον τουρισμό στην Ελλάδα και ειδικότερα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, όπως αυτοί διαμορφώνονται από σχετική έρευνα που πραγματοποίησε η Τράπεζα της Ελλάδας.

Εμείς, οι εκπρόσωποι του τουρισμού, από κάθε θέση που πρεσβεύουμε και ως κύτταρα της τουριστικής βιομηχανίας, έχουμε μερίδιο ευθύνης για την πορεία του τουριστικού προιόντος στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, για την οποία μάλλον αδίκως ακούγονται τόσα κολακευτικά σχόλια και οφείλουμε να εξυπηρετούμε δίχως να υπηρετούμε και να προσαρμοζόμαστε στις τρέχουσες εξελίξεις…

Πολύ σωστά, οι αναλυτές αγοράς (business & credit analysts) της Τράπεζας της Ελλάδος, «της μαμάς τράπεζας των εμπορικών τραπεζών και ρυθμιστή μακροοικονομικών μεγεθών», προκειμένου να έχουν γνώση της πορείας του κλάδου και των επιμέρους τουριστικών επιχειρήσεων, ώστε να αξιοποιούν τις επενδυτικές ευκαιρίες από τη μία και να προστατεύουν τα κεφάλαιά τους από την άλλη, προέβησαν σε συλλογή στατιστικών στοιχείων και σε μία πρώτου βαθμού ποσοτική ανάλυση μεταβλητών όπως οι επισκέψεις, οι διανυκτερεύσεις, οι εισπράξεις και η σχέση της δαπάνης ανά επίσκεψη, της δαπάνης ανά διανυκτέρευση και της μέσης διάρκειας παραμονής. Τα εν λόγω στοιχεία αφορούν τη χρήση 2022 σε σχέση με τη χρήση του 2019 καθώς η διετία 2020 – 21 λόγω του covid δεν χρήζει ανάλυσης.

Αν θεωρήσουμε ότι οι εισπράξεις σε σχέση με κάποιες άλλες μεταβλητές όπως το κέρδος, η αποδοτικότητα, η τιμή κλπ αποτελούν  πολύ χρήσιμες ενδείξεις της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων και της εν γένει ανάπτυξης μίας περιοχής, δυστυχώς η Περιφέρεια Θεσσαλίας κατέγραψε απογοητευτικά μεγέθη τα οποία δεν επιτρέπουν να συζητάμε για σωστή Στρατηγική και καλή Διαχείριση. Ας επιδιώξουμε λοιπόν, να κάνουμε πιο ευχάριστη την ανάλυση ώστε να γίνει συνάμα και πιο κατανοητή…

 

1

Με τις εισπράξεις στο σύνολο της χώρας το 2022 να εμφανίζουν μείωση κατά 2,4% σε σχέση με το 2019, η Περιφέρεια Θεσσαλίας παρουσίασε δραματική

μείωση εισπράξεων κατά 35%, σε σχέση με το 2019, κάτι που έθεσε τη Θεσσαλία στην προτελευταία θέση μεταξύ των 13 περιφερειών, οριακά πάνω από την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας!

Φυσικά, η δραματική μείωση των εισπράξεων είναι επακόλουθο της μείωσης των επισκέψεων και των διανυκτερεύσεων αλλά αυτό που «γονατίζει» τουριστικά τη Θεσσαλία είναι η τιμολογιακή πολιτική! 

Θα έλεγε κάποιος: «Νούφαρα για μεταξωτές κορδέλες». Τι περιμένουμε όμως, όταν η διοίκηση, η υποτιθέμενη στρατηγική και η εμμονή άσχετων ανειδίκευτων ανθρώπων για τους τίτλους, δημιουργούν χάρτινους πύργους απαξιώνοντας το τουριστικό προιόν με χίλια μύρια μέσα;

Πρέπει να γνωρίζουμε ότι η τιμή στον τομέα των υπηρεσιών και φυσικά του τουρισμού, δεν αποτελεί το 1ο κριτήριο στην προσέλκυση πελατών. Δεν πρέπει να βγάζουμε τα μάτια μόνοι μας και να δημιουργούμε αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ μας, κυνηγώντας τους πελάτες από τον διπλανό μας αλλά να ασκούμε μεμονωμένα αλλά και όλοι μαζί σωστό επιχειρείν με σωστή παρεχόμενη υπηρεσία, πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα με κάλυψη των προσδοκιών του πελάτη.

Μόνο έτσι θα «χτίσουμε» την πολυπόθητη υπεραξία και να «παράγουμε» άξιους πρεσβευτές για τον τόπο μας!

 

 

ΤΙ ΕΧΕΙ ΣΥΜΒΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΓΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ;

Στην μετά Covid εποχή, με τα κόστη να έχουν αυξηθεί, την ενεργειακή κρίση να μας πολιορκεί και τον πόλεμο στην ανατολική Ευρώπη να διαιωνίζει τα προβλήματα, η Περιφέρεια Θεσσαλίας «αύξησε τη μέση διάρκεια παραμονής» κατά 13,2% με έναν απλό τρόπο για τον οποίο δεν αξίζει να σπαταλήσουμε ούτε λέξη…

Ενώ θα έπρεπε να υποστηρίξουμε το προιόν, να βελτιστοποιήσουμε τις υπηρεσίες μας και να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων δημιουργώντας μία παρακαταθήκη για το δύσκολο αύριο, πέσαμε θύμα του «συνδρόμου της πληρότητας»! Δηλαδή;

 

2

Προκειμένου να έχουμε κάποια πληρότητα ή αυξανόμενη ζήτηση, αγνοώντας βασικούς κανόνες της οικονομίας (έσοδο, δαπάνη, απόδοση, νεκρό σημείο κλπ) δίχως βέβαια ουσιαστικές κατευθυντήριες γραμμές από τα υποτιθέμενα στελέχη της κεντρικής εξουσίας ή της περιφέρειας, προβήκαμε στη Θεσσαλία σε τραγική μείωση τιμών ανά διανυκτέρευση της τάξεως του 28% που

αντιστοιχεί στην τιμή των 52 ευρώ, τη στιγμή που όλη η υπόλοιπη Ελλάδα παρουσίασε μέση αύξηση τιμής σχεδόν 5% με την τιμή τελικώς στα 80 ευρώ!

Για να κατανοήσετε πολύ απλά το τραγικό της υπόθεσης, η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στην Περιφέρεια Θεσσαλίας διαμορφώθηκε στα 357 ευρώ με μείωση της τάξεως του 19% σε σχέση με το 2019 ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα παρουσίασε αύξηση κατά 14% ήτοι σημαίνει 550 ευρώ!

Επειδή όλα αυτά (έλλειψη στρατηγικής, τιμολογιακής πολιτικής, γνώσης, διαχείρισης, ασχετοσύνης πολιτικών παράλληλα με την απαράδεκτη και ετεροχρονισμένη στάση στις διεθνείς εκθέσεις δίχως ανησυχίες, προβληματισμούς και αδυναμία επικοινωνίας και μόνο με περίπτερα για να λέμε ότι υπάρχουν) θα τα βρούμε μπροστά μας, με πολύ λίγα λόγια, αυτά που απορρέουν είναι: περισσότερη εργασία, λιγότερα έσοδα, λιγότερα κέρδη, περισσότερα έξοδα τα οποία οδηγούν σε ευτελισμό των υπηρεσιών, υποβάθμιση της ποιότητας και  φυσικά μικρότερη βιωσιμότητα επιχειρήσεων και προορισμών. Νομίζω ότι αρκούν αυτά για να σας προβληματίσω, προσωπικά μιλώντας και βλέποντας το ποτήρι μισογεμάτο…

 

Με εκτίμηση,

Σπυρίδων Δημ. Νικολογιάννης

Οικονομολόγος MSc – Αναλυτής

Ειδικευθείς σε θέματα Τουρισμού & Οικονομικών

 

 

 

 

3



Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.