E-65-Κέρδη και υποδομές για τους ομίλους, στον λαό τα χαράτσια και ο λογαριασμός
Περισσεύουν οι δηλώσεις και τα μεγάλα λόγια από την αστική τάξη , την κυβέρνηση, τα υπόλοιπα κόμματα αλλά και τους τοπικούς άρχοντες, περί «σπουδαίων ημερών» που ξημερώσανε με την έναρξη κατασκευής του βόρειου άξονα του Ε65 (μήκους
Βαρύγδουπες και χιλιοειπωμένες προσεγγίσεις περί
ανάπτυξης σε όλη την περιοχή, περί νέων θέσεων εργασίας, υποσχέσεις ότι
βγαίνουμε από την συγκοινωνιακή απομόνωση. Ταυτόχρονα με «καρφιά» και
υπαινιγμούς από κεντρικούς και τοπικούς παράγοντες όλων των αποχρώσεων για το
ποιος πρωτοστάτησε για να γίνει αυτό το έργο.
Κανείς όμως δε μιλάει για το κόστος
που από τα 400 εκατ. ευρώ αυξάνεται με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε την
προηγούμενη εβδομάδα στη Βουλή στα 490 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ ως μπόνους
προστίθενται και άλλα 38 εκατ. ευρώ, επειδή προβλέπεται η κατασκευή
Να σημειωθεί ότι η σχετική σύμβαση συνολικά
του Ε65 ψηφίστηκε το 2007 και προβλεπόταν συνολική συμμετοχή του Δημοσίου στη
χρηματοδότηση του έργου με 518 εκατομμύρια ευρώ. Σήμερα, με τις τροποποιήσεις,
με προτελευταία αυτή της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, το ποσό αυτό έχει φτάσει τα 1,37 δισ. και όπως φαίνεται έπεται
συνέχεια... Επίσης το έργο θα
χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, το νέο υπερμνημόνιο της ΕΕ, που για
κάθε εκταμίευση θα πρέπει να ματώνει ο λαός με νέα σκληρά αντιλαϊκά μέτρα.
Σαν να μην έφτανε αυτό, η λεηλασία
του λαϊκού εισοδήματος προς όφελος της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων
συνεχίζεται, αφού και μόνο τα διόδια πχ για τη διαδρομή Ξυνιάδα-Τρίκαλα φτάνουν
τα 5 ευρώ. Το ποσό θα αυξηθεί από τα διόδια που θα δημιουργηθούν με την
κατασκευή του Βόρειου Τμήματος.
Επιπλέον πρόκειται για «επιλέξιμα»
έργα τα οποία μπορούν να διασφαλίσουν γρήγορη απόσβεση της αρχικής επένδυσης
και εξασφάλιση της μέγιστης απόδοσης των επενδυμένων κεφαλαίων. Ενώ οι
υποσχέσεις ότι θα δημιουργηθούν θέσεις
εργασίας, ξεχνάνε να αναφέρουν ότι αυτές
οι θέσεις εργασίας θα είναι με τους γνωστούς άθλιους όρους.
Κριτήριο δεν είναι οι βασικές λαϊκές
ανάγκες για ασφαλείς συνδυασμένες μεταφορές, απρόσκοπτές και φτηνές που να
σέβονται το περιβάλλον. Οι οδικοί άξονες
κατασκευάζονται με γνώμονα τη στήριξη των κατασκευαστικών ομίλων αλλά τη
γενικότερη στήριξη της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Εξυπηρετούν πρώτα από όλα
τους στόχους της εξωστρέφειάς του ελληνικού κεφαλαίου, την ανάδειξη της χώρας
σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων και ενέργειας.
Βέβαια ο οδικός άξονας Ε-65 παρέχει
ασφάλεια και μειώνει την απόσταση. Όμως ποιος ωφελείται πραγματικά από αυτό το
έργο και ποιος το πληρώνει διπλά και τρίδιπλά;
Ο λαός είναι αυτός που καλείται για ακόμη μια
φορά, εκτός από τα διόδια που θα πληρώνει, να πληρώσει και τον λογαριασμό για
να διευκολυνθούν οι επενδύσεις του κεφαλαίου.
Τα παραπάνω ας τα σκεφτούμε την επόμενη
φορά που θα μας παρουσιάζουν απαραίτητα και αυτονόητα έργα όπως ο Ε-65, ως
κοσμογονία και θα μας παρουσιάζονται ως ευεργέτες.



























Ξενοδοχείο Αντωνιάδης































Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.