Τελευταίες Ειδήσεις

Το ταξίδι του ‘Οδυσσέα’ συνεχίζεται… Αναζητώντας την ελπίδα



*Η Ε’ τάξη του 5ου Δ.Σ. Καλ/κας,

στο ίδιο καράβι με το 3ο Ν. Ιωνίας Βόλου.

 

 

(Αντί προλόγου)

Το ταξίδι του Οδυσσέα συνεχίζεται…

Το καράβι πλέει σε ήρεμα νερά, με τους συντρόφους του να τον ακολουθούν πιστά, γυρεύοντας την επιστροφή στην πολυπόθητη πατρίδα…

___ _________________________________________________

Οι αναγνώστες που μας παρακολουθούν, θα αντιλήφθηκαν ότι πρόκειται για τη συνέχεια του Προγράμματος «Οδυσσέας 2021» που μάλιστα έχει τεθεί υπό την Αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας κας. Αικατ. Σακελλαροπούλου και διεξάγεται από το Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Στο εν λόγω Πρόγραμμα, εμπλέκονται κατά τη φετινή χρονιά, 2600 μαθητές, 222 εκπαιδευτικοί από 148 τάξεις και 112 Δημοτικά Σχολεία από την Ελλάδα και την Κύπρο.

 

 

Αντικείμενο του Προγράμματος κατά το τρέχον έτος, αποτελεί η ανάπτυξη κι η υλοποίηση διαθεματικών δραστηριοτήτων συνεργατικής μάθησης από απόσταση, με έμφαση στην ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης. Το θέμα που πραγματεύεται, είναι:

«Ζητείται ελπίς, στην μετά COVID εποχή».

Από το Νομό Τρικάλων, το εν λόγω Πρόγραμμα, υλοποιούν οι μαθητές της Ε΄ τάξης του 5ου Δ.Σ. Καλαμπάκας, μέσω τηλεδιασκέψεων, με την ΣΤ2΄  Tάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας Βόλου.

Τι έγινε στο δεύτερο ταξίδι….

 

Την Πέμπτη 15 Απριλίου, οι εκπαιδευτικοί {κ.κ. Πίσσας Χρ. & Πουλαράκης Ιωαν.} των δύο συνεργαζόμενων σχολικών μονάδων, περίμεναν με ανυπομονησία στο λιμάνι της . . . Webex, στις 2.10μ.μ. ακριβώς,  την προσέλευση των μαθητών-τριών.

Μετά το πρώτο καλωσόρισμα & την ομαλή επιβίβαση όλων των ταξιδιωτών, που συνοδεύτηκε από χαμόγελα, άπλετο ενθουσιασμό και διάθεση, ακολούθησαν προγραμματισμένες δράσεις . . .[αξιοποιώντας ποικίλες εφαρμογές: jigsawplanet, dashboard-padlet, answergarden].

 

 

Μερικές από αυτές τις δραστηριότητες, ήταν οι ακόλουθες:

 

ÿ Δημιουργήσαμε συννεφόλεξο, με συναισθήματα από τη 1η Τηλεδιάσκεψη.

 

I Δημιουργήσαμε padlet, με γεύση και αναμνήσεις από την  1η ΤΔ κι οι μαθητές ‘ανέβασαν’ εξαιρετικές και με πολύ μεράκι φιλοτεχνημένες, ζωγραφιές τους.

: Προβολή βίντεο Επεισόδιο 1ον «CaptainCovid19 »

{ Χωρίστηκαν οι μαθητές σε μεικτές ομάδες των έξι -6- και οδηγήθηκαν σε δωμάτια{breakoutsession}. Εκεί συζήτησαν, βγάζοντας συμπεράσματα από το βίντεο αλλά κι από έρευνα που είχαν προετοιμάσει από διάφορες πηγές (έντυπα, τηλεοπτικά σποτάκια, διαδίκτυο)

Q Επανήλθαν στην ολομέλεια κι ένας {γραμματέας} από κάθε ομάδα κατέγραψε τ’ αποτελέσματα της συζήτησης, σχετιζόμενα στα αρνητικά και θετικά της καραντίνας.

: Προβολή βίντεο Επεισόδιο 2ον «Ο Captain Covid Τηλεκπαιδεύεται».

 

A Τα παιδιά ξαναμπήκαν στις ίδιες ομάδες, συζήτησαν και σημείωσαν τα αποτελέσματα σε νέο padlet που αφορούσε θέματα υγιεινής κι ασφάλειας.

J Οι μαθητές συνέθεσαν ηλεκτρονικά το ολόσωμο παζλ αποτελούμενο από 16 κομμάτια, του συγγραφέα Αντώνη Σαμαράκη.

& Διαβάστηκεαπό το εγχειρίδιο της Γ’ Γυμνασίου,απόσπασμα από το σπουδαίο πόνημά του:«Ζητείται Ελπίς».Όλοι οι μαθητές των 2 σχολείων, εναλλάξ.

R Παρακολούθηση περιεκτικού video,με αποσπάσματα από το βίο και το συγγραφικό έργο του Σαμαράκη [αρχείο ΕΡΤ].

6 Τα παιδιά σε ομάδες, συζήτησαν,  πως φαντάζονται την επόμενη μέρα.

! Ο κάθε μαθητής-τρια, έγραψε τι περιμένει να γίνει μετά το τέλος της καραντίνας (συννεφόλεξο).

 

 

 

 

 

 

Είχαν περάσει περίπου δύο ώρες.

Ουδείς από τους κυβερνήτες και το πλήρωμα δεν είχε κουραστεί…

 

Τώρα, έχουμε δέσει το καράβι μας, σ’ απάνεμο λιμάνι.

Θα ξαναπιάσουμε …κουπιά, μετά το Πάσχα.

υστερόγραφο: Ευλογημένη Ανάσταση!

 

Σ Υ Ν Ε Χ Ι Ζ Ε Τ Α Ι . . .

 

εκ μέρους του 5ου Δημοτικού, ΧΠ

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.