Ε65: Φορτσάρουν τα έργα στο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα
Ακόμα 400 μέτρα για να διανοιχθεί η Σήραγγα Όθρυος
Με την λειτουργία του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα μήκους 32,5χλμ, ο Ε65 θα πάψει να είναι ο τυφλός αυτοκινητόδρομος και θα ενωθεί στην περιοχή της Λαμίας (Ανθήλη), με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Πλέον οι οδηγοί θα μπορούν χρησιμοποιούν ένα λειτουργικό οδικό άξονα 111 χλμ που θα καταλήγει προσωρινά στα Τρίκαλα (καθώς απομένουν τα έργα για το βόρειο τμήμα).
Το νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα, ξεκινά από το 203ο χλμ του αυτοκινητοδρόμου Αθήνας-Θεσσαλονίκης (ΑΘΕ), λίγα χιλιόμετρα πριν την είσοδο της πόλης της Λαμίας.
Το σημαντικότερο τεχνικό έργο σε αυτό το τμήμα είναι η Σήραγγα Όθρυος μήκους 3χλμ που στο βόρειο άκρο της θα “κουμπώνει” στην Ξυνιάδα με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο. Στη δίδυμη σήραγγα Όθρυος έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη και η προσωρινή αντιστήριξη σε 2,6 χλμ., δηλαδή απομένουν λιγότερα από 400 μέτρα για να “ξετρυπηθεί”.
Στην επιμέρους πρόοδο του έργου, οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 71,7%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 49,6% και οι χωματουργικές εργασίες 54,8%.
Το έργο του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα Ε65 είναι φέτος ένα από τα έργα που διεκδικούν τον τίτλο του έργου της χρονιάς 2020. Εδώ μπορείτε να συμμετέχετε αλλά και να δείτε τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της ψηφοφορίας που έχει ξεπεράσει τις 8.000 ψήφους.
Το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία
Το τελευταίο διάστημα έχει γίνει γνωστό πως έχει προταθεί για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι το Κηπουρειό Γρεβενών μήκους 64χλμ.
Το έργο των 400 εκατ.ευρώ, έχει ολοκληρώσει επιτυχώς το εγκριτικό στάδιο από την Κομισιόν και περιμένει το τελικό πράσινο φως από την διατομεακή Διεύθυνση. Μόλις γίνει αυτό, τότε θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του.
Με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, θα γίνει η εκ νέου τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, η κύρωση της από τη Βουλή και η έναρξη της κατασκευής. Η διάρκεια των έργων έχει εκτιμηθεί σε 36 μήνες και η λειτουργία του βόρειου τμήματος τοποθετείται χοντρικά μέχρι το τέλος του 2024.
Η λειτουργία του βόρειου τμήματος θα σημάνει και την ολοκλήρωση όλου του αυτοκινητόδρομου Ε65, που πλέον θα ξεκινά από τη Λαμία και θα καταλήγει σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό στα Γρεβενά. Θα γινει ένας άξονας 175χλμ, που θα διατρέχει 3 διαφορετικές Περιφέρειες (Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Δυτική Μακεδονία) και θα επηρεάζει άμεσα τις μεταφορές και σε μία τέταρτη, την Ήπειρο.
Η πλήρης ενεργοποίηση του Ε65 θα μεταμορφώσει και θα φέρει ανακατατάξεις στις οδικές μεταφορές και θα δημιουργήσει ένα ακόμα εθνικό άξονα που θα οδηγεί στα βόρεια σύνορα με τη συνδρομή του κάθετου άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή ενδυναμώνοντας ακόμα περισσότερο το ρόλο της Ελλάδας ως χώρας-υπερκόμβου μεταξύ Ευρώπης-Ασίας και Αφρικής.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.