Τελευταίες Ειδήσεις

Έρχονται «ισχυρά» μπόνους για αγορά νεότερων αυτοκινήτων



Κίνητρα για την αγορά νέων αυτοκινήτων αναμένεται να δοθούν από το υπουργείο Οικονομικών, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Όπως ανέφερε, ο στόλος των ΙΧ που κυκλοφορούν είναι ιδιαίτερα γερασμένος ενώ γίνεται προσπάθεια μαζί με την ηλεκτροκίνηση, ο Μ.Ο. ζωής των αυτοκινήτων στη χώρας μας να μειωθεί και να πλησιάσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στην ηλεκτροκίνηση και στα κίνητρα για την εισαγωγή αυτοκινήτων νεότερης ηλικίας. Εξήγησε ότι στόχος είναι το κράτος να αποτρέψει την εισαγωγή παλιών αυτοκινήτων και να ωθήσει την αγορά να φέρει νεότερα, έτσι ώστε ο οικογενειάρχης με ένα μέσο εισόδημα να μπορεί να αγοράσει ένα αυτοκίνητο νεότερης ηλικίας σε λογικά πλαίσια. Να μην είναι η Ελλάδα «νεκροταφείο αυτοκινήτων». Εκτίμησε ότι μαζί με τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, στα επόμενα πέντε με οκτώ χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου ΙΧ στην Ελλάδα θα πάει πιο κοντά στον ευρωπαϊκό. Υπενθύμισε ότι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι οκτώ χρόνια, ενώ στην Ελλάδα είναι το διπλάσιο.
Αλλαγές στην φορολογία


Ρυθμίσεις που αναμορφώνουν τη φορολογία των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης προβλέπει μεταξύ άλλων το νέο φορολογικό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

Το νέο σύστημα αφορά τόσο τα επιβατικά όσο και τα φορτηγά οχήματα ιδωτικής χρήσης και στηρίζεται στην προοδευτική φορολόγησή τους ανάλογα με την παλαιότητα του οχήματος και την ενεργειακή αποδοτικότητά του. Αναμορφώνονται αναλογικότερα οι προσαυξήσεις οι οποίες επιβάλλονται με βάση την αντιρρυπαντική τεχνολογία EURO. Προσαυξάνεται το τέλος ταξινόμησης για τα αυτοκίνητα με πρώτη ημερομηνία ταξινόμησης έως τις 31 Αυγούστου 2018.

Μεγάλοι κερδισμένοι οι ιδιοκτήτες υβριδικών αυτοκινήτων για τα οποία μειώνεται περαιτέρω το τέλος ταξινόμησης υβριδικών αυτοκινήτων. Διατηρείται επιπλέον η απαλλαγή του 50% του αναλογούντος τέλους ταξινόμησης για υβριδικά αυτοκίνητα με περισσότερους ρύπους, καθώς και η πλήρης απαλλαγή για τα ηλεκτροκίνητα ΕΙΧ.

Σημειώνεται ότι το νέο νομοσχέδιο καταργεί την υφιστάμενη πρόβλεψη για τη δυνατότητα φορολόγησης μεταχειρισμένων οχημάτων με πρώτη κυκλοφορία στην ΕΕ πριν από την 01.06.2016, με βάση το προϊσχύον καθεστώς φορολόγησης (ιστορικό τέλος).

Η κυβέρνηση θέλει και μέσα από τη φορολογία να δώσει ώθηση στην στροφή σε «πράσινες» τεχνολογίας και ευρύτερα στην υλοποίηση των φιλόδοξων στόχων για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Στην κατεύθυνση αυτή είχαμε και το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση.

Η πρώτη σημαντική παρέμβαση του νομοσχεδίου, πέρα από τα οικονομικά κίνητρα για απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος που έχουν ήδη παρουσιαστεί («οικολογικό bonus»), αφορά στην παροχή φορολογικών κινήτρων με στόχο την ελάφρυνση του κόστους χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος αλλά και την ανάπτυξη σημείων φόρτισης.

Ειδικότερα, μέσω ενός πλέγματος κινήτρων ενθαρρύνεται η κτήση και η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Τα κίνητρα που παρέχονται περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: έκπτωση δαπάνης για την αγορά και την μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού ή και plug-in υβριδικού οχήματος με την προσαύξηση να ανέρχεται στο 50% και 35% αντίστοιχα (75% ή 35% για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε νησιωτικές περιοχές), αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων, κάλυψη του κόστους φόρτισης και της παροχής οχήματος σε εργαζόμενους χωρίς αυτά να τους επιβαρύνουν ως φορολογητέο εισόδημα, αλλά και εξαίρεση της αγοράς οχήματος μηδενικών ρύπων από την ετήσια αντικειμενική δαπάνη και δαπάνη απόκτησης περιουσιακών στοιχείων από φυσικά πρόσωπα.

Ταυτόχρονα όμως ενθαρρύνεται μέσω φορολογικών κινήτρων και η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης καθώς προβλέπεται αυξημένος συντελεστής απόσβεσης παγίων και έκπτωση δαπάνης για την αγορά και εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης με την προσαύξηση να φτάνει το 50% και το 70% σε νησιωτικές περιοχές, ενώ στην περίπτωση αποκλειστικής χρήσης αυτών από τους εργαζόμενους η προσαύξηση θα ανέρχεται στο 30%.

Δημιουργούνται με τον τρόπο αυτό, και σε συνδυασμό με τα προγράμματα επιβράβευσης της αγοράς και μίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων μέσω παροχής οικολογικού bonus, οι προϋποθέσεις για την κυκλοφορία των οχημάτων αυτών στους ελληνικούς δρόμους.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.