Τελευταίες Ειδήσεις

«2οΦεστιβάλ Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου»

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Βόλου, με τη συνδιοργάνωση της Αντιδημαρχίας Παιδείας και Πολιτισμού Δ. Βόλου, αλλά και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, (μαζί με τους υπεύθυνους των τμημάτων σχολικών δραστηριοτήτων) την ΕΛΜΕ Μαγνησίας και τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας, σε άμεση δράση με τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, διοργανώνουν για δεύτερη χρονιά το «2οΦεστιβάλ Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου» στον Βόλο, με στόχο, μετά και την περυσινή επιτυχία, να μπορέσει να γίνει θεσμός.
Σημαντική και απαραίτητη η στήριξη του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ του Δ. Βόλου, της Μητρόπολης Δημητριάδος και Αλμυρού και του φορέα «Μαγνήτων Κιβωτός» αλλά και του Επιμελητηρίου Μαγνησίας.
Στη διοργάνωση συμμετέχουν ως υποστηρικτές- συμμετέχοντες, (με αλφαβητική σειρά), η «Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά», το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ –Κύκλος του Ελληνικού και Παιδικού Βιβλίου, το «Εργαστήριο Λόγου και Πολιτισμού κατεύθυνση Λογοτεχνίας και Παιδικού Βιβλίου» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το «Κέντρο Βιβλίου Μαγνησιωτών Συγγραφέων» (ΚΕ.ΒΙ.ΜΑ.ΣΥ), το Κέντρο Πολιτισμού και Κοινωνικής Παρέμβασης «Ιωλκός», ο Πανελλήνιος Όμιλος Φίλων Αφήγησης (Π.Ο.Φ.Α.), η «Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών» , ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Ν. Μαγνησίας και το Σωματείο Ατόμων με αναπηρία όρασης «Μάγνητες Τυφλοί».


Δηλώσεις συμμετοχής
Σύμφωνα και με το πρόγραμμα που αποστέλλεται, παρακαλούνται οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υπεύθυνοι- εκπρόσωποι συλλόγων γονέων, υπεύθυνοι σε «Λέσχες Ανάγνωσης», σε πολιτιστικούς φορείς, βιβλιοθήκες αλλά και όλοι όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν ενεργά στα εργαστήρια του Φεστιβάλ να το δηλώσουν άμεσα μέχρι και τις 27 Μαρτίου στον φιλόλογο, κύριο Διονύση Λεϊμονή (που λειτουργεί σε συνεργασία με το Δ.Σ. της Ένωσης) επικοινωνώντας μαζί του τηλεφωνικά (κιν. 6973-694826) είτε στέλνοντας mail: (leimont@gmail.com ), είτε ακόμη και στέλνοντας email σταenwsigonewnvolou@gmail.com , ώστε να εξασφαλιστεί, η καλή λειτουργία των εργαστηρίων. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, καθώς ο αριθμός των άμεσα συνεργαζόμενων μαθητών- εκπαιδευτικών με τον κάθε συγγραφέα, στο κάθε εργαστήρι, θα είναι συγκεκριμένος. Η απλή παρακολούθηση ωστόσο των εργαστηρίων, θα είναι ανοικτή για όλους όσοι το επιθυμούν, γι΄ αυτό και γίνεται ευρύ κάλεσμα συμμετοχής την περίοδο του Φεστιβάλ. Επίσης οι εκπαιδευτικοί ιδιαίτερα, που συντονίζουν μαθητικές λέσχες ανάγνωσης, παρακαλούνται να πάρουν μέρος στα εργαστήρια, προκειμένου τόσο οι ίδιοι, όσο και οι μαθητές τους, να έχουν καλές εμπειρίες από την επικοινωνία τους με τους συμμετέχοντες στο Φεστιβάλ δημιουργούς (συγγραφείς, εικονογράφους, ηθοποιούς, ψυχολόγους). Με την Ένωση ή με τον κύριο Λεϊμονή μπορούν οι εκπαιδευτικοί επίσης, να επικοινωνούν για οποιαδήποτε απορία ή περαιτέρω διευκρίνιση, αναφορικά με την επιλογή του συγγραφέα, την κατανομή του προγράμματος κ.λ.π.
Σημειώνεται, ότι την Παρασκευή 7, το Σάββατο 8 και την Κυριακή 9 Απριλίου, στο τέλος των απογευματινών εργαστηρίων, θα πραγματοποιούνται πολιτιστικές εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο, με τη συμμετοχή φορέων και συλλόγων της περιοχής μας, που θα ανακοινωθούν και θα γίνεται ευρύ κάλεσμα συμμετοχή σε όλους. 

Σας επισυνάπτουμε το Πρόγραμμα του Φεστιβάλ (τα βιογραφικά των εισηγητών συγγραφέων,  δεν μπορούν να επισυναφθούν λόγω όγκου, ωστόσο βρίσκονται αναρτημένα, στο blog της Ένωσης).
Παρακαλούμε για τη δημοσίευση στο μέτρο των δυνατοτήτων σας του δελτίου και του προγράμματος, για την ενημέρωση εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών, με στόχο την έγκαιρη δήλωση συμμετοχής στα εργαστήρια (έως 27 Μαρτίου) και για την υποστήριξη των δράσεων ως εθελοντές (δηλώσεις έως 18 Μαρτίου). Στις επόμενες ανακοινώσεις θα περιληφθούν και τα πολιτιστικά δρώμενα, υπόλοιποι συμμετέχοντες, εθελοντές, χορηγοί κ.λ.π.  
Ευχαριστούμε για την συνεργασία
Για το Δ.Σ. της Ένωσης
Ηλίας Κουτσερής 


Πρόγραμμα

Πέμπτη 6 Απριλίου
Πρωινές δράσεις
10:00-11:00
Εργαστήριο 1: Σταμάτης Παπαδήμος, «Το ευτυχισμένο Καλοκαίρι του κυρίου Χόλι», ΄Ηρα Εκδοτική. «Ταξίδι»: η διαδρομή ενός παραμυθιού. Από την ιδέα στο ράφι του βιβλιοπωλείου. Πώς φτιάχνετε ένα παραμύθι; Το «συγγραφικό» και το δημιουργικό, το κομμάτι της εικονογράφησης και της διαδικασίας πριν φτάσει στο ράφι των βιβλιοπωλείων. Ο Σταμάτης Παπαδήμος θα επιχειρήσει να δείξει(και όχι να περιγράψει θεωρητικά) πώς το παραμύθι του από ιδέα, περνάει στο χαρτί κι από εκεί στον υπολογιστή, ώστε να πάρει την τελική του μορφή και να φτάσει στον αναγνώστη. Θα μεταφέρει στον χώρο της «επίδειξης» ό,τι απαραίτητο μηχάνημα χρειαστεί. Θα μετατρέψει για κάποιες ώρες τον χώρο σε ατελιέ ελπίζοντας η δράση να είναι χρήσιμη και να κατανοηθεί πλήρως ότι η «παραγωγή» ενός παραμυθιού (βιβλίου κλπ) είναι πολύπλοκη υπόθεση κι απαιτεί τη συνεργασία πολλών παραγόντων, ώστε το αποτέλεσμα να  είναι θετικό.
Εργαστήριο 2:  Αγγελική Θάνου, «Μουτάζ, το αρκουδάκι της αγκαλιάς, παραμύθι», ΄Ηρα Εκδοτική. Παράσταση αφήγησης για παιδιά ηλικίας 6 – 9 ετών. Αφήγηση: Αγγελική Θάνου, μουσική – τραγούδι: Σοφία Καγιά, λυρική τραγουδίστρια – μουσικοπαιδαγωγός.  Ο Μουτάζ είναι ένα αρκουδάκι που λατρεύει την αγκαλιά του Μαϊσάν. Όταν ξεσπάει ο πόλεμος στην πατρίδα τους,  βρίσκονται και οι δυο πάνω σε μια φουσκωτή βάρκα για να σωθούν. Ένα δυνατό κύμα άρπαξε τον Μουτάζ απ’ την αγκαλιά του Μαϊσάν και τον έστειλε στον πάτο της θάλασσας. Θα μπορέσει ο μικρός αρκούδος να γυρίσει πάλι στην αγκαλιά του ΜαΪσάν; Ένα παραμύθι που οδηγεί σε φωτεινούς δρόμους φτιαγμένους με αγάπη, κατανόηση και αλληλεγγύη. Τεχνικές: Αφήγηση, τραγούδι, μουσική, επίδειξη εικόνων και έκφραση.

11-12
Εργαστήριο 1: Ρίτσα Ψύλλου, «Tα Φιλαράκια… μας βοηθούν να νικήσουμε τις ανησυχίες μας!», Πεδίο. Διαδραστικό εργαστήριο για παιδιά ηλικίας 9-12 ετών (αριθμός συμμετεχόντων 15). Η συγγραφέας θα παρουσιάσει μια σειρά δραστηριοτήτων που έχουν ως στόχο  να βοηθήσουν τα παιδιά να κατανοήσουν και να διακρίνουν τα συναισθήματα, καθώς και τον τρόπο εκδήλωσής τους, να κατανοήσουν τη σχέση ανάμεσα στα συναισθήματα – τη σκέψη και τη συμπεριφορά, να εκπαιδευτούν στην αντικατάσταση των αρνητικών σκέψεων με θετικές και να εξοικειωθούν με τρόπους επίλυσης προβλημάτων και κάποιας αγχογόνου κατάστασης. Το εργαστήριο θα βοηθήσει τους μαθητές να αντιληφθούν τη σημασία της καλλιέργειας δεξιοτήτων, που συμβάλλουν στη συναισθηματική και ψυχοκοινωνική τους ολοκλήρωση.
Εργαστήριο 2: Κολοβού Μαργαρίτα- Φουκαλά Συνοδή, «Με αφορμή έναν πίνακα ζωγραφικής-Θεόφιλος: Ένας ζωγράφος λαϊκός,  ένας άνθρωπος  διαφορετικός…». Δράση για παιδιά όλων των τάξεων του Δημοτικού σχολείου. (Αριθμός συμμετεχόντων 15). Ένα βιωματικό θεατρικό εργαστήρι που με εργαλεία τη μυθοπλασία, το θεατρικό παιχνίδι και τον αυτοσχεδιασμό τα παιδιά θα «διαβάσουν» πίνακες του Θεόφιλου, θα γίνουν ηθοποιοί και θα νιώσουν πως το να είναι κάποιος διαφορετικός ακόμα κι αν το περιβάλλον είναι επικριτικό μαζί του  δεν τον εμποδίζει να βρει την παγκόσμια αναγνώριση για πάντα… Κάποιες φορές δεν χρειάζεται η πρωτότυπη ιδέα ή το δύσκολο νόημα για να γίνει ένα έργο τέχνης. Ο Θεόφιλος μας έδειξε πως και η καθημερινότητα μπορεί να γίνει Τέχνη. Ας μετατρέψουμε λοιπόν και μείς τη δική μας καθημερινότητα σε Τέχνη…
Εργαστήριο 3: Λεμονιά Μουλά, «Παιχνίδι ζωής». Ήρα εκδοτική. Δράση για μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου. Η συγγραφέας θα συζητήσει με μαθητές και εκπαιδευτικούς για το μεταναστευτικό, το ρατσισμό και την διαφορετικότητα με αφορμή το καινούριο της βιβλίο που παρουσιάζει την ιστορία ενός μικρού πρόσφυγα και τη ένταξη του στην ελληνική κοινωνία. Μαζί θα συζητήσουν το φαινόμενο του ρατσισμού καθώς και τις επιδράσεις του στην ψυχή ενός παιδιού. Επιπλέον θα μοιραστούν εμπειρίες που αφορούν στο σεβασμό της διαφορετικότητας και στο μεγάλο πρόβλημα, το προσφυγικό.

12:00-13:00
Εργαστήριο 1: Λάσκαρης Ζαράρης, «Το νησί και το αθάνατο νερό». Ήρα Εκδοτική και Ιωάννα Κουτρολού: «Ο  Ωκεανούλης», Μιχάλης Σιδέρης. Κοινή δράση για μαθητές Δημοτικού-Γυμνασίου. Οι συγγραφείς θα συζητήσουν με μαθητές κι εκπαιδευτικούς τους προβληματισμούς τους για τις κατακτητικές τάσεις του ανθρώπου στη φύση, αλλά και για τις δυσκολίες του δρόμου της αυτογνωσίας, που μπορεί να μας οδηγήσει στην προσωπική ελευθερία. Θα αναζητηθούν οι επιθυμητές στάσεις οι οποίες εξασφαλίζουν τις προϋποθέσεις  για την ανάπτυξη της φιλίας, της αλληλεγγύης και της αυτογνωσίας, ως μορφές του υπαρκτού ανθρωπισμού. Θα προηγηθεί ένας θεατρικός διάλογος μεταξύ των ηρώων των δύο βιβλίων, ώστε να γίνουν αντιληπτές έννοιες οι οποίες θα έχουν ευεργετικές επιδράσεις μέσω κυρίως της ομαδοποίησης, για την επίλυση ακόμη και παγκόσμιων προβλημάτων.

Εργαστήριο 2: Στέφανος Παπαδόπουλος, «Τον νου σας, καρχαρίες, ερχόμαστε». Δράση για παιδιά 4 έως 10 ετών. Ένα παραμύθι γεμάτο δράση και περιπέτεια, αφιερωμένο με πολύ συναίσθημα και χιούμορ στους πρώτους Δασκάλους των παιδιών μας. Ο Δάσκαλος Αντώνης, διδάσκει στα παιδιά με το παράδειγμά του, με τις πράξεις του και όχι μόνο με τα λόγια την ομαδικότητα, την αλληλεγγύη και τη γενναιότητα. Θα γίνει δημιουργική αφήγηση από τον ίδιο τον συγγραφέα με τη βοήθεια προβολής του παραμυθιού σε προτζέκτορα, προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά απέναντι στον κίνδυνο που διατρέχουν τα είδη προς εξαφάνιση και θα κατανοήσουν τη σημασία της προστασίας των ακτών και της θάλασσας. Θα ακολουθήσει δραματοποίηση σκηνών του παραμυθιού από τα ίδια τα παιδιά.
Εργαστήριο 3: ΄ Άννα Λαΐτσα, " Η πόλη με τα ονειρόδεντρα",  Μεσογειακή. Δράση για παιδιά 6-10 ετών. Αρχικά η συγγραφέας θα μιλήσει στα παιδιά γιατί έγραψε το βιβλίο αυτό. Στη συνέχεια τα παιδιά θα ακούσουν δυο παραμύθια με τίτλους "Το κέρμα " και " Ο λύκος και ο ψύλλος",  τα οποία μιλούν για το ότι - θέλω να είμαι πάντα πρώτη σε όλα, - βαριέμαι,- δεν μπορώ να αποφασίσω, -είμαι ο καλύτερος και το ξέρω. Αφού αναλύσει η συγγραφέας τα παραμύθια, θα κάνουν θεατρική αναπαράσταση αυτών. ΄Υστερα τα παιδιά θα ζωγραφίσουν ό,τι τους άρεσε από τα παραμύθια σε ένα έντυπο που θα δοθεί ως αναμνηστικό.


Απογευματινές δράσεις

16:00-17:00
Εργαστήριο 1:  Μάρω Αισώπου  και Δημήτρης Αίσωπος, «Κάτι χάνω κάτι βρίσκω». ΄Ηρα Εκδοτική. Ένα τρυφερό παραμύθι που αγγίζει ένα θέμα ''επικίνδυνο'', την απώλεια αγαπημένου προσώπου. Μέσα από αλληγορίες δίνονται όλα τα στάδια του πένθους και η διαχείρισή τους μέχρι την τελική παρήγορη αποδοχή. Μπορεί έτσι το βιβλίο να καταστεί εργαλείο για τον εκπαιδευτικό, τον ψυχολόγο, τον γονιό και να δώσει την αφορμή να συζητήσει και να δουλέψει το θέμα στην τάξη ή και μεμονωμένα.  Το πρωτοποριακό σε αυτό το βιβλίο είναι ότι με την επιστημονική επιμέλεια του ειδικού παιδαγωγού  Δημήτρη Αίσωπου έχει μεταφραστεί στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα  σε DVD για τα άτομα με προβλήματα ακοής, καθώς και στην γραφή Braille για άτομα με προβλήματα όρασης. Η δράση που θα παρουσιαστεί θα περιλαμβάνει παρουσίαση του παραμυθιού από τη μία εκ των συγγραφέων Μάρω Αισώπου και ομιλία από την ψυχολόγο κ Σοφία Γαϊτανά πάνω στο θέμα ''Απώλεια αγαπημένου προσώπου - Διαχείριση πένθους ''Θα ακολουθήσει συζήτηση

Εργαστήριο 2: Έλενα Στανιού, «Το μικρό ρυμουλκό», Ψυχογιός. Δράση για παιδιά Νηπιαγωγείου -Δημοτικού. Η Διδάκτορας Παιδικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Νηπιαγωγός και Συγγραφέας, κ. Έλενα Χ. Στανιού, με αφορμή το βιβλίο της, Το μικρό ρυμουλκό, που κυκλοφόρησε πρόσφατα η δεύτερη ανατύπωσή του από τις εκδόσεις Ψυχογιός, θα απευθυνθεί στα παιδιά, ώστε: με τις δικές τους εμπειρίες, κάρτες συναισθημάτων και την ψυχοδυναμική των ηρώων της ιστορίας, να συνδημιουργήσει με τα παιδιά ένα μικρό σεμινάριο προφορικής αφήγησης για την ικανότητα θετικής ανταπόκρισης στα συναισθήματα των άλλων και την αποδοχή τους
Εργαστήριο 3. Λητώ Τσακίρη, «Στου ονείρου μου την άκρη ...φιλία έχω και αγάπη» Μουσική: Αντωνέλλα Πουλούλη, Διάπλους. Δράση για παιδιά 5-9 ετών. Μουσικό παραμύθι για την αξία της φιλίας και το σεβασμό στη διαφορετικότητα. Η Συγγραφέας θα ταξιδέψει τα παιδιά στο λιβάδι των συναισθημάτων όπου θα τα βοηθήσει με την ιστορία της να αντιληφθούν την αξία του «μοιράζομαι και συνυπάρχω», την πολύτιμη αξία της φιλίας και της αλληλοβοήθειας στη ζωή των ανθρώπων καθώς και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα. Μέσα από το εργαστήρι που θα υλοποιήσει με τα παιδιά, μετά τη δραματοποίηση  θα δώσει το έναυσμα να συνθέσουν  συντροφιά της, το δικό τους απόφθεγμα για τη φιλία, τον πίνακα της φιλίας τους και να συνθέσουν ιστορίες σχετικές με το θέμα της, μέσα από έργα μεγάλων ζωγράφων.

17:00-18:00
Εργαστήριο 1: Ζωή Γεροστάθη, Γιάννης Καραλάκος, Κωνσταντίνα Καραφέργια.  «Μια αρκούδα, μια φορά…», Ηρα  Εκδοτική. Παιγνιώδης δράση πάνω στο βιβλίο για παιδιά ηλικίας 7-10 ετών.  Τι γυρεύει άραγε αυτός ο ταξιδιώτης σε αυτό το παράξενο δάσος; Γιατί στα καλά καθούμενα ένα πνεύμα πιάνει κουβέντα μαζί του; Γιατί άραγε το δάσος είναι παράξενα σιωπηλό και πως μια αρκούδα γίνεται παραμυθάς και μας διηγείται μια ιστορία ξεχασμένη;  Θέατρο, κίνηση , τραγούδι  και ένα κυνήγι θησαυρού για ……αρκούδες  μας παρασέρνουν στο ταξίδι της μικρής αρκουδίτσας και μας ζητούν να χορέψουμε μαζί της στη λύπη της και στη χαρά της. Μας ζητούν να της υποσχεθούμε  πως θα φροντίζουμε και θα αγαπάμε τη φύση για το καλό όλων μας.

Εργαστήριο 2:  Νίκος Μιχαλόπουλος, "Θες να παίξουμε; ...Όμως όλα τα πράγματα στη ζωή δεν είναι παιχνίδι" και "Οι κορυφές μέσα μας",΄Αγκυρα. Δράση για μικρούς και μεγάλους. Ένα βιβλίο cross over λογοτεχνίας, μια δράση για όλες τις ηλικίες. Με γέφυρα τα δύο του βιβλία αγγίζουμε με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο το θέμα του bullying και της βίας σε κάθε της μορφή, ανοίγοντας ένα παράθυρο ελπίδας μέσα από τη δυνατότητα προσωπικής υπέρβασης του καθενός. Μουσική, εικόνα, συζήτηση, αλληγορίες, θετική σκέψη και αλήθειες σε μια εκδήλωση-ψυχογράφημα για μικρούς και μεγάλους με πανίσχυρο το μήνυμα: "ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ ΘΕΛΩ ΜΠΟΡΩ"!!!

Εργαστήριο 3. Στέλλα Δημητρακοπούλου: Τα Μαθηματικά στο «Χρυσό Σκαραβαίο» του Ε.Α.Poe, Πατάκης. Δράση για εφήβους. Μια περιδιάβαση στον μυστικό κόσμο της Κρυπτογραφίας. Με αφορμή το εξαιρετικό έργο του E.A.Poe «Ο Χρυσός Σκαραβαίος» επιχειρείται μια προσέγγιση των μαθηματικών μέσα από ένα μυθιστόρημα κλασικής και  όχι καθαρά μαθηματικής λογοτεχνίας. Μέσα από πέντε δραστηριότητες εμπλουτισμένες με ιστορικά στοιχεία θα περιηγηθούμε στον κόσμο της κρυπτογραφίας από την αρχαιότητα έως σήμερα,  θα ανακαλύψουμε τις σπουδαίες εφαρμογές της στη σύγχρονη τεχνολογία και θα κρυπτογραφήσουμε τα δικά μας πρωτότυπα μηνύματα. Η δράση απευθύνεται σε εφήβους και ενήλικες.

18:00-19:00
Εργαστήριο 1: Μαρία-Χρυσή Σκρίμπα, «Η Υπόσχεση»,  Ανατολικός. Δράση για παιδιά που ονειρεύονται να γίνουν συγγραφείς. Είμαι μάλλον η πιο μικρή συγγραφέας σ’ αυτό Φεστιβάλ! Παρόλα αυτά σας καλώ να μιλήσουμε για τη γραφή που αγαπάω πολύ «δουλεύοντας» μια ιστορία που έπλασα με τη φαντασία μου θέλοντας να μοιάζει και αληθινή. Πόσο μεγάλη να είναι η απόσταση Θεσσαλονίκη-Αθήνα μπροστά στον χρόνο; Ένα τίποτα, μια κουκιδίτσα. Κι όμως για τη Μυρτώ, αυτή η απόσταση είναι τεράστια. Ήταν δηλαδή, μέχρι που μετακόμισε. Τώρα της φαίνεται σαν ένα πεζουλάκι, έναν πήδο κάνεις και βρίσκεσαι πάλι πίσω στα περασμένα. Γνωρίζει δύο φίλους, διασκεδάζουν μαζί. Όμως το κακό δεν αργεί να έρθει. Ένα ανεξήγητο ατύχημα την αφήνει σε αναπηρικό καροτσάκι. Ξαφνικά όλα αλλάζουν γύρω της. Πώς θα συνεχιστεί η ζωή της, τι θα πούνε για εκείνη, ποιος θα τη στηρίξει, και πάνω απ' όλα. Πώς θα κρατήσει την υπόσχεσή της;

Εργαστήριο 2:  Δημήτρης Αίσωπος και Γιώτα Κούγιαλη,  «Παιχνίδια για κωφά ή βαρήκοα παιδιά», ΄Ηβη. Δράση για παιδιά 7-13 ετών. Το βιβλίο έχει γραφεί για να αξιοποιηθεί στην τάξη αλλά και σε κάθε χώρο εκπαίδευσης παιδιών με προβλήματα ακοής. Βασικός στόχος  του είναι  να αναπτύξει τις ειδικές δεξιότητες και ικανότητες των παιδιών για την  ομαλή προσαρμογή τους στο κοινωνικό περιβάλλον μέσω της χαράς του παιχνιδιού. Περιλαμβάνει ψυχοκινητικές δραστηριότητες και λαϊκά -παραδοσιακά παιχνίδια διασκευασμένα για παιδιά με προβλήματα ακοής. Τα προγράμματα φυσικής αγωγής για τα κωφά και τα βαρήκοα παιδιά δε διαφέρουν σε τίποτα από εκείνα των γενικών σχολείων. Επομένως και όλα τα παιχνίδια είναι κατάλληλα για αυτά. Αυτό που διαφέρει, κατά περίπτωση, είναι ο τρόπος που θα τα παίξουν.   Τα παιχνίδια θα παρουσιαστούν από τους εκπαιδευτικούς Δημήτρη Αίσωπο και Ευτυχία Πλακαρού  μέσω της συνεκπαίδευσης  τμήματος Ειδικής και Γενικής Αγωγής, καθώς έχει προηγηθεί επιτυχής συνεργασία και επικοινωνία των παιδιών  μέσω της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας με πολλαπλά οφέλη και για τα δύο τμήματα. Για μια εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς, για έναν κόσμο ίσων ευκαιριών με σεβασμό και αποδοχή στη διαφορετικότητα.
Εργαστήριο 3: Παιδική  λογοτεχνία και κρίση». Το θέμα θα αναπτύξουν οι συγγραφείς Μάνος Κοντολέων και  Γιώτα Φώτου μετά από πρόσκληση στο Φεστιβάλ του Συνδέσμου Φιλολόγων Ν. Μαγνησίας














Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.