Νέα εφαρμογή για καταγγελίες από το κινητό – Οι καταναλωτές αποκτούν «όπλο» κατά της ακρίβειας


Ένα νέο εργαλείο για την προστασία των καταναλωτών ετοιμάζεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης, με στόχο τη γρήγορη και εύκολη καταγγελία περιπτώσεων αισχροκέρδειας και παραπλανητικών εκπτώσεων, μόνο με ένα «κλικ» από το κινητό.


Σύμφωνα με πληροφορίες, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή βρίσκεται στο τελικό στάδιο ανάπτυξης μιας εφαρμογής που θα φέρει τους ελέγχους... στο χέρι κάθε πολίτη.


 Πώς θα λειτουργεί το νέο app

Μέσω της εφαρμογής, οι πολίτες θα μπορούν:


Να κάνουν καταγγελίες επώνυμα ή ανώνυμα, όπως γίνεται ήδη μέσω της πλατφόρμας kataggelies.mindev.gov.gr.

Να ανεβάζουν φωτογραφίες από προϊόντα με τιμές που θεωρούνται ύποπτες ή από ετικέτες που δεν τηρούν τις προδιαγραφές.

Να καταγγέλλουν παραπλανητικές προσφορές, όπως περιπτώσεις όπου μια τιμή ανεβαίνει τεχνητά πριν από κάποια έκπτωση – κάτι που παραβιάζει τη νομοθεσία.


Το application αναμένεται να δοκιμαστεί μέσα στο καλοκαίρι, ώστε να είναι έτοιμο και διαθέσιμο στους καταναλωτές το φθινόπωρο, πιθανότατα τον Σεπτέμβριο.


 

Τι σημαίνει αυτό για τον καταναλωτή

Ουσιαστικά, κάθε πολίτης θα έχει στα χέρια του τη δυνατότητα να καταγγείλει φαινόμενα ακρίβειας ή εξαπάτησης, άμεσα και ψηφιακά. Η αποστολή φωτογραφιών –π.χ. με τιμές και επωνυμίες καταστημάτων– θα βοηθά τους ελεγκτές να εντοπίζουν παραβάσεις χωρίς επιτόπια παρουσία, απλώς με βάση τις αναφορές που λαμβάνουν.


 

Γρήγορα πρόστιμα – Στοχευμένοι έλεγχοι

Οι ελεγκτές του Υπουργείου Ανάπτυξης θα μπορούν:


Να διασταυρώνουν στοιχεία άμεσα, χωρίς επίσκεψη στο κατάστημα.

Να εκδίδουν πρόστιμα ηλεκτρονικά, εφόσον προκύπτει παράβαση.

Να κάνουν στοχευμένους ελέγχους από την οθόνη του υπολογιστή τους.

Παράλληλα, όταν χρειάζεται, θα εξακολουθούν να γίνονται και φυσικοί έλεγχοι από τα αρμόδια κλιμάκια.


 

Γιατί έχει σημασία

Η νέα εφαρμογή δεν προστατεύει μόνο τους καταναλωτές. Ενισχύει συνολικά τον μηχανισμό ελέγχου της αγοράς, κάνοντας τις διαδικασίες πιο διαφανείς, πιο γρήγορες και πιο αποτελεσματικές – με τον καταναλωτή σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.