Τέμπη: Καμία αυτοψία από την Πυροσβεστική στον τόπο του δυστυχήματος επί 23 μέρες - Σε εξέλιξη ΕΔΕ
Σε εξέλιξη βρίσκεται πειθαρχικός έλεγχος στελεχών της πυροσβεστικής για τον τρόπο που ενήργησαν κατά το διάστημα που ακολούθησε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπως αποκαλύπτει ο ΣΚΑΪ.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, καμία αυτοψία δεν πραγματοποιήθηκε, από εξειδικευμένο κλιμάκιο της Πυροσβεστικής, επί 23 ημέρες στον τόπο της τραγωδίας των Τεμπών, παρότι κλιμάκιο είχε μεταβεί επί τόπου μέσα σε λιγότερο από 24 ώρες.
Για την υπόθεση βρίσκεται σε εξέλιξη ΕΔΕ στην Πυροσβεστική, καθώς κατά την ανάκριση είχε διαπιστωθεί ότι δεν είχε γίνει αυτοψία, παρά μόνο μία πρώτη, από κλιμάκιο χαμηλόβαθμων πυροσβεστών. Τελικά, δεύτερο κλιμάκιο της Διεύθυνσης Διερεύνησης Εγκλημάτων Εμπρησμού μετέβη στα Τέμπη και έκανε αυτοψία, αλλά αυτό έγινε 23 μέρες μετά την τραγωδία και αφού ο χώρος είχε αλλοιωθεί.
Το πρώτο 24ωρο μετά τη σύγκρουση παίρνει εντολή να μεταβεί στο σημείο του δυστυχήματος ένα εξειδικευμένο κλιμάκιο της διεύθυνσης αντιμετώπισης εγκλημάτων εμπρησμού προκειμένου να κάνει αυτοψία στον χώρο, και να εντοπίσει τα αίτια της έκρηξης και της φωτιάς. Το συγκεκριμένο κλιμάκιο, ωστόσο, όπως προέκυψε από έρευνα του ΣΚΑΪ, αλλά πρωτίστως από έρευνα της πυροσβεστικής, αναχώρησε ένα 24ωρο αργότερα χωρίς να κάνει την παραμικρή προανακριτική πράξη, δεν έκανε απολύτως τίποτε, και επέστρεψε στην Αττική άπραγο.
Αυτό που προκύπτει επίσης από την εσωτερική έρευνα της πυροσβεστικής στο πλαίσιο της ΕΔΕ είναι ότι εξειδικευμένοι πυροσβέστες άλλου κλιμακίου της συγκεκριμένης διεύθυνσης επέστρεψαν στο σημείο 23μέρες μετά το δυστύχημα, και συνέδραμαν στη σύνταξη του πολυσέλιδου πορίσματος που υποβλήθηκε μερικές εβδομάδες αργότερα. Ωστόσο, ήταν αρκετά αργά, καθώς είχαν απομακρυνθεί κρίσιμα πειστήρια από το σημείο του δυστυχήματος.
Όταν τα μέλη του πρώτου κλιμακίου ρωτήθηκαν στο πλαίσιο του πειθαρχικού ελέγχου είπαν ότι πήραν εντολή να αποχωρήσουν από τον περιφερειακό διοικητή της πυροσβεστικής, ο οποίος είχε την ευθύνη για τη φύλαξη και τη διαχείριση του τόπου του δυστυχήματος. Ο συγκεκριμένος ανώτατος αξιωματικός της πυροσβεστικής απάντησε ότι ουδέποτε είδε τους συγκεκριμένους αξιωματικούς στον χώρο, και αρνήθηκε ότι έδωσε εκείνος εντολή για την αποχώρησή τους. Αυτό που επισημαίνουν στελέχη της πυροσβεστικής είναι ότι εάν και εφόσον είχε μεταβεί το κλιμάκιο της διεύθυνσης στα Τέμπη και είχε συνεννοηθεί με τον εισαγγελέα, κανείς απολύτως, ακόμα και ιεραρχικά ανώτερός τους, δεν θα ήταν σε θέση να τους διατάξει να απομακρυνθούν, και όφειλαν να κάνουν τη δουλειά τους.
Σημειώνεται ότι τόσο ο διενεργών την ΕΔΕ, που παραμένει σε εξέλιξη, όσο και ο επικεφαλής αξιωματικός που εκτελούσε τότε χρέη περιφερειακού διοικητή, αποστρατεύθηκαν προ δεκαημέρου στις πρόσφατες τακτικές κρίσεις στο εσωτερικό της πυροσβεστικής.
Πηγές της Πυροσβεστικής για την ΕΔΕ
Πηγές του Πυροσβεστικού Σώματος διευκρινίζουν ότι:
«Στις 30 Ιουλίου 2024, η Εισαγγελία Εφετών Λάρισας απέστειλε στον Αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος έγγραφο που γνωστοποιούσε την άσκηση ποινικής δίωξης σε 4 στελέχη της Πυροσβεστικής αναφορικά με πράξεις και παραλείψεις κατά την εκτέλεση προανακριτικού έργου στην υπόθεση των Τεμπών.
Την 1η Αυγούστου 2024 ο Αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος διέταξε Ένορκη Διοικητική Εξέταση, την οποία ανέλαβε ο Αντιστράτηγος- Υπαρχηγός του ΠΣ.
Μετά τις κρίσεις και τις αλλαγές στην ηγεσία του Πυροσβεστικού Σώματος, η διενέργεια της εν εξελίξει ΕΔΕ ανατέθηκε στον Αντιστράτηγο-Επιθεωρητή Νοτίου Ελλάδος, προκειμένου να την ολοκληρώσει.
Σημειώνεται ότι είχε προηγηθεί άλλη ΕΔΕ που ασκήθηκε σε βάρος των προσώπων, που συνέταξαν την αρχική έκθεση αυτοψίας για το δυστύχημα των Τεμπών. Ο έλεγχος αυτός ολοκληρώθηκε 15 Μαρτίου 2024 και κατέληξε στην επιβολή κυρώσεων εις βάρος των ελεγχθέντων ανακριτικών υπαλλήλων».
Η αντίφαση στην κατάθεση του υπαλλήλου που ήταν υπεύθυνος για τη φόρτωση του εμπορικού τρένου
Τις καταθέσεις υπαλλήλου του ΟΣΕ ο οποίος ήταν επιφορτισμένος με τον έλεγχο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, φέρνει στο φως το MEGA. Σε αυτές προκύπτει μία χρονική αντίφαση στον χρόνο του ελέγχου των βαγονιών και του φορτίου τους και της αναχώρησης του τρένου.
Συγκεκριμένα, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου στον εμπορευματικό σταθμό της Θεσσαλονίκης ο επιθεωρητής του ΟΣΕ εξετάζει την εμπορική αμαξοστοιχία πριν αυτή ξεκινήσει.
Ο συγκεκριμένος υπάλληλος ερωτάται το 2023 αλλά και το 2024 από τους δικαστές εάν όταν έλεγξε το τρένο εάν υπάρχει κάποιο φορτίο που δεν αναγραφόταν, με τον ίδιο να απαντά αρνητικά.
Το 2024 όταν ρωτήθηκε για το πότε προχώρησε στον έλεγχο του τρένου, δήλωσε πως είχε ολοκληρώσει τον έλεγχο μέχρι της 8:30 το μοιραίο βράδυ. Στη συνέχεια, συντάσσει ένα σχετικό έγγραφο στο οποίο αναγράφεται πως ο έλεγχος ολοκληρώθηκε στις 21:00. Ωστόσο, σε ένα άλλο έγγραφο εκείνης της ημέρας φαίνεται πως το τρένο μπήκε για έλεγχο στις 21:05 ως τις 21:45 και στις 21:35 είχε ολοκληρωθεί ο έλεγχος.
Έτσι, υπάρχει το ενδεχόμενο το τρένο να μην είχε εξεταστεί καν καθώς υπάρχει η χρονική αντίφαση.
Δείτε το βίντεο από το MEGA:
Στο μεταξύ, το μοναδικό μέχρι σήμερα βίντεο, στο οποίο έχει αποτυπωθεί η κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίαςπου συγκρούστηκε με το Intercity, δεν προέρχεται από τις κάμερες ασφαλείας του ΟΣΕ, αλλά από ένα μίνι μάρκετ στην περιοχή της Λεπτοκαρυάς.
Στο βίντεο φαίνονται τα πρώτα τρία βαγόνια της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας. Είναι η μηχανή, ένα βαγόνι κλειστού τύπου και μια πλατφόρμα. Από αυτά τα τρία βαγόνια ξεκίνησε και η φωτιά.
Σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες που έχουν όλο το συγκεκριμένο βίντεο, και έχουν κάνει δική τους επεξεργασία, υπάρχουν ισχυρότατες ενδείξεις με βάση τις οποίες σε ένα από τα τρία ανοιχτά βαγόνια υπάρχει κάτι που παραπέμπει σε δεξαμενή μέσα στην οποία πιθανόν να υπήρχε η εύφλεκτη ουσία που προκάλεσε και την έκρηξη.
Οι πραγματογνώμονες, επικαλούμενοι πληροφορίες που έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν όλο το προηγούμενο διάστημα, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο μετά τον έλεγχο, το παράνομο φορτίο (εφόσον υπάρχει) να φορτώθηκε πάνω στα ανοιχτά βαγόνια στο διάστημα που μεσολαβεί από τον εμπορευματικό σταθμό της Θεσσαλονίκης μέχρι τον σταθμό της Σίνδου.
Ο ΑΝΤ1 αποκαλύπτει ότι ο υπεύθυνος ασφαλείας του συγκεκριμένου καταστήματος, που βρίσκεται μια ανάσα από το σταθμό του ΟΣΕ, έχει καταθέσει δυο φορές στις Αρχές, λέγοντας ότι το υλικό είναι γνήσιο και εξηγώντας ότι «οι διακοπές και το τρέμουλο της κάμερας του βίντεο οφείλεται στο γεγονός ότι εκείνη τη μέρα έβρεχε. Δεν έχει γίνει καμία παρέμβαση στο υλικό». Οι Αρχές, αφού πήραν αρχικά τα βίντεο και από τις 10 κάμερες του καταστήματος, πήραν εν συνεχεία το καταγραφικό.
Αναζητούν «μαύρες τρύπες» στη διαδικασία φόρτωσης
Με βάση τα στελέχη του ΟΣΕ, όταν αποχώρησε η εμπορική αμαξοστοιχία από τον εμπορευματικό σταθμό της Θεσσαλονίκης με προορισμό την Αττική, τυπικά τουλάχιστον, δεν πραγματοποίησε καμία στάση, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τα διαγράμματα των σταθμαρχών κατά μήκος της διαδρομής. Τυπικά δεν έχει γίνει στάση του συγκεκριμένου τρένου, ωστόσο, διευκρινίζουν, ότι για λόγους διαχείρισης της κυκλοφορίας μπορεί κάλλιστα η εμπορική αμαξοστοιχία να σταμάτησε κατά τη διάρκεια της διαδρομής που μεσολαβεί από τον εμπορευματικό σταθμό μέχρι το σημείο της σύγκρουσης, είτε προκειμένου να περάσει κάποιο τρένο που κινείτο στη γραμμή ανόδου, είτε για να προπορευτεί κάποιο άλλο τρένο, να πραγματοποίησε ολιγόλεπτη διακοπή η οποία δεν έχει καταγραφεί στα αρχεία του ΟΣΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.