Τελευταίες Ειδήσεις

Πολιτιστικά Μονοπάτια Μετεώρων

Η συγκεκριμένη πρόταση περιλαμβάνει 3 κυκλικές διαδρομές (κίτρινου χρωματισμού) ανατολική, κεντρική και δυτική περιοχή Μετεώρων και επιμέρους ενώσεις – διακλαδώσεις (κόκκινου χρωματισμού).

Ξεκινώντας ανατολικά ακολουθώντας την κίτρινη σήμανση με αρχή το εκκλησάκι του Αγίου Δημητρίου (Στρατιωτικό νεκροταφείο Καλαμπάκας) κινούμαστε ανατολικά προς εκκλησάκι Ανάληψης ενώ στη συνέχεια ακολουθούμε το ανηφορικό μονοπάτι προς Ιερά Μονή Αγίου Στεφάνου.

Πρώτη στάση το σημείο θέασης (1) πλάκες Αγίου Στεφάνου στη συνέχεια σημείο θέασης (2) σφοντύλι, ακολουθεί το σημείο θέασης (3) Αγίας Τριάδας αρχίζοντας το πετρόχτιστο κατηφορικό μονοπάτι προς Καλαμπάκα συναντάμε τις διακλαδώσεις (16, 17, 18) κλείνοντας τον κύκλο ακολουθώντας τον πλακόστρωτο δρόμο προς το εκκλησάκι του Αγίου Δημητρίου.

Το κεντρικό μονοπάτι ξεκινά από τον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην παλιά Καλαμπάκα ακολουθεί δυτική πορεία στα όρια του οικισμού ανηφορίζει σε μικρό κομμάτι του δρόμου με κατεύθυνση προς τον παλιό οικισμό του Καστρακίου, στη συνέχεια στρίβει δεξιά και περνά από το εκκλησάκι της Παναγίας και κάτω από τη σκήτη Αγίου Αντωνίου ακολουθεί περιμετρικά το βράχο με την ονομασία “Πυξάρι” μπαίνει στον παλιό οικισμό Καστρακίου συναντώντας τη διακλάδωση (19) περνά πίσω από το Μουσείο Γεωλογικών Σχηματισμών συνεχίζοντας δεξιά συναντά τη διακλάδωση (1) περνά κάτω από τον Άγιο Γεώργιο τον Μαντηλά και ακολουθώντας πορεία ανατολική περνώντας από τη διακλάδωση (8) και κοντά πάντα στο κεντρικό σύμπλεγμα των Μετεώρων φτάνει στη διακλάδωση (12) συνεχίζει την πορεία μέχρι τη διακλάδωση (13) ακολουθεί τμήμα του ασφάλτινου δρόμου ανεβαίνει από το μονοπάτι της Ιεράς Μονής Ρουσάνου στο σημείο θέασης (5) συνεχίζει μικρό ασφάλτινο κομμάτι έως τη διακλάδωση (15) κατηφορίζει έως τη διακλάδωση (14) και τέλος ενώνεται στη διακλάδωση (16) με το ανατολικό κυκλικό μονοπάτι.

Το δυτικό μονοπάτι ξεκινά από την κεντρική πλατεία Καστρακίου συναντά τη διακλάδωση (1) ακολουθεί μικρό ασφάλτινο κομμάτι έως το εκκλησάκι της Παναγίας Ντούπιανης «Κυριακό» και στη συνέχεια ακολουθεί το παλιό μονοπάτι που ένωνε τους παλιούς οικισμούς «Ρουξιορίου» και «Τριστιανού» περνά από την Ιερά Μονή Υπαπαντής και ανηφορίζει έως τη διακλάδωση (2) περνώντας παράλληλα από το σημείο θέασης (8) στη συνέχεια φτάνει στο σημείο θέασης (7) έναντι Ιεράς Μονής Μεγάλου Μετεώρου, ακολουθεί ανατολική πορεία και κατεβαίνει στη διακλάδωση (4) ακολουθώντας μικρή ανατολική πορεία σε ασφάλτινο κομμάτι στρίβει δεξιά κατηφορικά προς τις αρσανιώτικες πλάκες και συναντά τη διακλάδωση (6) ακολουθώντας νότια πορεία συναντά τις διακλαδώσεις (7, 8) κλείνοντας τον κύκλο στο κέντρο του Καστρακίου.

Περιγραφή διακλαδώσεων

Διακλάδωση (17, 19): από το μονοπάτι της Ιεράς Μονής Αγίας Τριάδος ανηφορίζει πίσω από τον βράχο με την ονομασία «Άλυσσος» περνά από τον μοναδικό σχηματισμό με την ονομασία «Αδράχτι» και κατηφορίζει περνώντας από το εκκλησάκι της Παναγίας (Τρανή Εκκλησία) και ενώνεται με το κεντρικό μονοπάτι στα όρια του παλιού οικισμού του Καστρακίου.

Διακλάδωση (9, 10, 11, 12): είναι το μονοπάτι του Αγίου Πνεύματος που ενώνει τη νότια πλευρά του κεντρικού μονοπατιού με τη βόρεια περνώντας ανάμεσα από τους βράχους Άγιο Πνεύμα και Παλιοκρανές – Κουμαριές ενώ παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα να φτάσει κάποιος έως το σημείο (11) που είναι το εκκλησάκι του Αγίου Πνεύματος στο πλάτωμα του ομώνυμου βράχου.

Διακλάδωση (7, 12): είναι η διακλάδωση από το αντλιοστάσιο των Ιερών Μονών στο Καστράκι ακολουθώντας πορεία παράλληλα με το μικρό ρέμα ενώνεται στη διακλάδωση του Αγίου Πνεύματος.

Διακλάδωση (13, 14): ξεκινά από τη μεγάλη στροφή πριν την Ιερά Μονή Ρουσάνου ανηφορίζει προς την τοποθεσία «Μικρά Τείχη» όπου ενώνεται με το κεντρικό μονοπάτι.

Διακλάδωση (3, 4, 5): είναι οι διακλαδώσεις που ακολουθούν πορεία προς τις Ιερές Μονές και περνώντας από το σημείο που ονομάζεται δρακοσπηλιά ενώνονται με το κεντρικό μονοπάτι στη διακλάδωση (6).

Διακλάδωση (2, 15): είναι η μεγάλη ένωση του δυτικού μονοπατιού με το κεντρικό μονοπάτι περνώντας από το σημείο θέασης (9) με την ονομασία «Όμορφη Ράχη» κατηφορίζει ανάμεσα σε χαμηλή βλάστηση και πανέμορφη θέα στο σημείο (15).

Σημεία Θέασης

1.      Ανατολικά της Ιεράς Μονής Αγίου Στεφάνου (μπαλκόνι Αγίου Στεφάνου)

2.      Δυτικά της Ιεράς Μονής Αγίου Στεφάνου (σφοντύλι)

3.      Έναντι Ιεράς Μονής Αγίας Τριάδος (πύργος Καλαμπάκας)

4.      Εξέδρα του Περιφερειακού Μετεώρων (Ψαρόπετρα)

5.      Εξέδρα πάνω από την Ιερά Μονή Ρουσάνου (Αμμόπετρα)

6.      Ανατολικά της Ιεράς Μονής Βαρλαάμ (μπαλκόνι Βαρλαάμ)

7.      Έναντι Ιεράς Μονής Μεγάλου Μετεώρου (μπαλκόνι Μεγάλου Μετεώρου)

8.      Στο πλάτωμα μετά το ανηφορικό κομμάτι από Ιερά Μονή Υπαπαντής (μπαλκόνι του κούκου)

9.      Στο λόφο βόρεια των Μετεώρων με την ονομασία «Όμορφη Ράχη»

Σημείωση:  Όλα τα μονοπάτια έχουν αμφίδρομη πρόσβαση.