Τελευταίες Ειδήσεις

5 ΣΥΓΚΡΟΥΣΙΑΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

Στο κυβερνητικό νομοσχέδιο για τη « Σύσταση και οργάνωση ΝΠΔΔ με την επωνυμία ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑΣ – ΑΚΤΙΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ» περιλαμβάνονται και «ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας και την προστασία της δημόσιας υγείας».

Οι υποτιθέμενες «ρυθμίσεις» προκαλούν οξύτατες συγκρούσεις:


1.     
Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει τη ψευδαίσθηση ότι θα αντιμετωπίσει τις εκρηκτικές ελλείψεις στο ΕΣΥ με πρόχειρες μετακινήσεις και αποσπάσεις, με  προκηρύξεις θέσεων της τελευταίας στιγμής - όπως κάνει στο Νοσοκομείο Παίδων « ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ», με παρατάσεις επικουρικών. Η ψευδαίσθηση είναι τραγική. Με σπασμωδικές κινήσεις, με απλήρωτες εφημερίες και χωρίς γενναία κίνητρα δεν αντιμετωπίζονται  οι τεράστιες ελλείψεις σε αναισθησιολόγους, σε άλλες άγονες ειδικότητες, σε άγονες προκηρύξεις θέσεων, στα Νησιά – ακόμη και σε εκείνα που υποδέχονται πολύ μεγάλο αριθμό τουριστών, στα Νοσοκομεία που αναβάλουν χειρουργεία ή μεταμοσχεύσεις ( όπως στο ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ Θες/νίκης ), στα Νοσοκομεία που κλείνουν συνεχώς Τμήματα και Κλινικές ή παραιτούνται γιατροί.

Προτείναμε έγκαιρα, πριν και μετά την υγειονομική κρίση, τον τολμηρό σχεδιασμό προσλήψεων άμεσα και σε βάθος 4ετίας, την αύξηση των δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού για την υγεία, τη μονιμοποίηση όλων των επικουρικών, τη γενναία αύξηση μισθών, την ένταξη των υγειονομικών στα ΒΑΕ.

Προτείναμε τη θεσμοθέτηση ισχυρών κινήτρων για τις άγονες ειδικότητες (αναισθησιολογίας, εντατικολογίας, νεφρολογίας, ογκολογίας, ακτινοθεραπείας, κυτταρολογίας…), για τις άγονες  προκηρύξεις θέσεων (ακόμη και για παθολόγους – παιδιάτρους – καρδιολόγους – πνευμονολόγους – ακτινολόγους – βιοπαθολόγους…), καθώς και για την επιστροφή στην Ελλάδα των νέων γιατρών που μετανάστευσαν…

2.      Η αντιμετώπιση της πανδημίας και η προστασία της δημόσιας υγείας στη περίοδο που η υγειονομική κρίση συνεχίζεται με νέες μεταλλάξεις και παραλλαγές του κορονοϊού, συνυπάρχει η γρίπη και άλλες ιώσεις, εμφανίζονται αναδυόμενες απειλές για τη δημόσια υγεία, όφειλε να οδηγήσει τη Κυβέρνηση να κατανοήσει επιτέλους γιατί η Ελλάδα έχει υπερβολικό αριθμό θανάτων από τη πανδημία, ποιες είναι οι σωστές πρακτικές, ποια η χρησιμότητα της μάσκας στους κλειστούς χώρους, ποια συμπεράσματα βγαίνουν από τις μελέτες για την εμβάθυνση της πρόληψης – την έγκαιρη διάγνωση και κατάλληλη θεραπευτική αγωγή, για τον πολύτιμο ρόλο της ΠΦΥ – των καλά στελεχωμένων ΜΕΘ και ΤΕΠ – του ολοκληρωμένου και ποιοτικού ΕΣΥ. Η χρησιμότητα της μελέτης Λύτρα για τους θανάτους εκτός και εντός  ΜΕΘ, για τη διαφορετικότητα της έκβασης λόγω περιφερειακών ανισοτήτων, για τη χρησιμότητα της ενίσχυσης του ΕΣΥ, είναι προφανής.

 

Η Κυβέρνηση όφειλε να συνεχίσει τη  μεταρρύθμιση στη ΠΦΥ με Ομάδα Υγείας από οικογενειακούς γιατρούς, επισκέπτες υγείας, νοσηλευτές, κοινωνικούς λειτουργούς. Μια μεταρρύθμιση που είχε την έγκριση του ΠΟΥ, χρηματοδοτούνταν από το ΕΚΤ και το ΕΣΠΑ, μπορούσε να ολοκληρωθεί για όλο τον πληθυσμό και τους ανασφάλιστους από πρόσθετους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το Υπουργείο Υγείας δεν έκανε καμία νέα ΤΟΜΥ (άγνωστη η συνέχεια για τις 127 που παρέδωσε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ), δεν οργάνωσε δίκτυο ΠΦΥ, μετονόμασε τον οικογενειακό γιατρό σε προσωπικό προσθέτοντας και τους γιατρούς ειδικοτήτων, έκανε ένα σχεδιασμό που έχει αποτύχει.

 

3.      Το νομοσχέδιο δεν κάνει καμία αναφορά στα ζητήματα οργάνωσης Ευρωπαϊκού Συστήματος προάσπισης της δημόσιας υγείας – ΠΦΥ – επείγουσας περίθαλψης για όλους τους κατοίκους της Ευρώπης και τους επισκέπτες της. Όμως τα θέματα που αφορούν την εμβάθυνση της Ευρώπης με κοινές πολιτικές για την Υγεία και το Φάρμακο, είναι από εκείνα που θα έδιναν ουσιαστικό περιεχόμενο στην συνοχή της Ενωμένης Ευρώπης – στη μετεξέλιξή της σε Ευρώπη Αλληλεγγύης – Δικαιοσύνης – συμμετοχικής Δημοκρατίας – Κοινής Άμυνας και Ασφάλειας για όλα τα μέλη της και κυρίως για την Ελλάδα που αντιμετωπίζει πολεμικές απειλές από την Τουρκική ηγεσία.

 

4.      Το Υπουργείο Υγείας δείχνει να θέλει να εφαρμόσει στους ανεμβολίαστους υγειονομικούς και στις οικογένειές τους, τις εξωφρενικές αντιλήψεις « όποιος δεν προσαρμόζεται θα πεθάνει».  Τους καταδικάζει σε πείνα σε περίοδο αχαλίνωτης ακρίβειας και απόγνωσης.

 

5.      Το νομοσχέδιο αποκαλύπτει τις προγραμματικές συγκρούσεις και συγκλίσεις σε ένα πεδίο που έχει τεράστια αξία για τη πολιτική των συμμαχιών. Η υγεία αποτελεί δημόσιο αγαθό ή εμπόρευμα προς πώληση με τους νόμους της αγοράς ; Η Κυβέρνηση μεθοδεύει τη πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ. Θα το δούμε και στο επόμενο νομοσχέδιό της. Είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε, να συμμαχήσουμε, με όσους θεωρούν ότι το νέο ΕΣΥ, το ολοκληρωμένο – το ποιοτικό ΕΣΥ, θα οικοδομηθεί πάνω στη βάση ότι η Υγεία ως πλήρης σωματική – ψυχική – κοινωνική ευεξία, αποτελεί θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα, που η Ελληνική Πολιτεία και η Ενωμένη Ευρώπη, οφείλουν να προασπίζουν με αποτελεσματικότητα.

 

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΑΚΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

(Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής την 29/9/2022)

 

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.