Τελευταίες Ειδήσεις

Επί τάπητος τέθηκε η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Ηγουμενίτσας σε σύσκεψη των Διοικήσεων των δύο τοπικών ΤΕΕ


Μπορεί Ήπειρος και Δυτική Μακεδονία να γειτονεύουν γεωγραφικά , όμως μέχρι σήμερα δεν είχαν ως περιοχές κοινές επιδιώξεις και στόχους, κυρίως λόγω του διαφορετικού παραγωγικού μοντέλου που ακολουθούσαν.


Τα πράγματα όμως άλλαξαν και καθώς η όμορη Περιφέρεια οδεύει προς απολιγνιτοποίηση, στρέφει το ενδιαφέρον της στη σιδηροδρομική σύνδεση με την Καλαμπάκα και το Λιμάνι Ηγουμενίτσας για μεταφορικούς και εμπορικούς λόγους. Εκεί ακριβώς συμπίπτουν οι επιδιώξεις της με τη διεκδίκηση και εκ μέρους της Ηπείρου σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τη Θεσσαλική πόλη με τα παράλια της Θεσπρωτίας. Πρόκειται για ένα έργο υποδομής με μεγάλα αναπτυξιακά οφέλη και για τις δύο περιοχές όπως τονίστηκε σε σύσκεψη των Διοικήσεων των Τεχνικών Επιμελητηρίων Ηπείρου και Δυτ. Μακεδονίας, οι οποίες δεσμεύθηκαν να εργαστούν για τη υλοποίησή του.


Στην ίδια συνάντηση μπήκαν οι βάσεις και για άλλες κοινές δράσεις όπως η προσπάθεια για ήπια τουριστική ανάπτυξη της ορεινής ζώνης που αποτελεί το φυσικό τους όριο.


Τρένο και ανάπτυξη


Οι βασικές κατευθύνσεις και η πορεία των κύριων έργων υποδομής που αποτελούν και βασικό εφαλτήριο για την ανάπτυξη των δύο όμορων περιοχών τέθηκαν επί τάπητος κατά την προχθεσινή κοινή συνεδρίαση των Διοικήσεων των ΤΕΕ -Τμήματα Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας.


Αμφότερες οι πλευρές χαρακτήρισαν κύριο αναπτυξιακό έργο για τις δύο περιοχές τη σιδηροδρομική σύνδεση της Καλαμπάκας με τα Γιάννενα και το Λιμάνι Ηγουμενίτσας, μετά μάλιστα από την έγκριση της μελέτης που αφορά και την αντίστοιχη σιδηροδρομική σύνδεση της Καλαμπάκας με τα Κοίλα Κοζάνης και εν συνεχεία με την Πτολεμαΐδα και τη Φλώρινα!


Όπως τονίστηκε, με αφορμή την απολιγνιτοποίηση της περιοχής της Δυτ. Μακεδονίας, προγραμματίζονται επενδύσεις, οι οποίες ήδη βρίσκονται στη φάση των σχεδιασμών και, εφόσον υλοποιηθεί η σιδηροδρομική σύνδεση των δύο περιοχών και η πρόσβαση στο Λιμάνι Ηγουμενίτσας, θα δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για  υψηλή ανάπτυξη τόσο στη μία όσο και στην άλλη.


Οι ορεινοί όγκοι


Ορεινούς όγκους με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μοιράζονται, εξάλλου, οι Περιφέρειες Ηπείρου και Δυτ. Μακεδονίας. Με συνεργασία αυτή η ορεινή ζώνη μπορεί να αναδειχθεί προς όφελος και των δύο πλευρών όπως τονίστηκε στη σύσκεψη των Διοικήσεων των Τεχνικών Επιμελητηρίων. Σε πρώτη φάση, λοιπόν, αποφασίστηκε η καταγραφή των προσβάσεων και των προβλημάτων στις συγκεκριμένες περιοχές, με βασική επιδίωξη την κατάθεση προτάσεων για τη βελτίωση τμημάτων και υποδομών για την ομαλή διέλευση των τουριστών και των παραγωγών. Παράλληλα, θα γίνει η καταγραφή όλων των παραγωγικών δραστηριοτήτων της ορεινής αυτής ζώνης, με σκοπό να κατατεθεί μια ολοκληρωμένη πρόταση που θα αφορά υποδομές και παραγωγικές δραστηριότητες, για μια ήπια ανάπτυξή της με σεβασμό στο ιδιαίτερο φυσικό κάλλος και την τοπική μορφολογία.


Λίμνες – πολιτισμός


Κατά τα άλλα, στη σύσκεψη των Διοικήσεων των δύο Τμημάτων ΤΕΕ κατατέθηκε πρόταση για τη δημιουργία δικτύου λιμνιαίων πόλεων και ανάδειξης του υγρού στοιχείου για τις περιοχές των Ιωαννίνων και της Καστοριάς, αλλά και του οικοσυστήματος του Αώου, ώστε με τη συνεργασία των δύο πλευρών να γίνουν προσπάθειες για δράσεις που αφορούν στην προστασία του φυσικού τους περιβάλλοντος, αλλά ταυτόχρονα να αναδειχθούν σημαντικά μνημεία τα οποία θα συμβάλλουν στη διαφύλαξη της πολιτισμικής κληρονομιάς και θα σηματοδοτήσουν την προσπάθεια για προβολή και ανάδειξη της Βαλκανικής Αρχιτεκτονικής. Για να προχωρήσουν αυτές οι συνέργειες θα γίνει προσπάθεια να ενταχθούν σε Διευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία, με τη συμμετοχή των δύο ΤΕΕ.


Ταυτόχρονα, δόθηκε έμφαση στα κοινά προβλήματα που αφορούν το μέλλον και τη δραστηριότητα των μηχανικών στην περιοχή, καθώς και στα προβλήματα που αφορούν τη λειτουργία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας, λόγω κυρίως της υποστελέχωσής της. Τέλος, συμφωνήθηκε η συνεχής επικοινωνία των δύο περιφερειακών Τμημάτων για την αποτελεσματικότερη συνεργασία τους για τις δράσεις που έχουν προγραμματιστεί.


 Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ


Για μία «πόρτα» συνεργασίας της Ηπείρου με τη Δυτική Μακεδονία που άνοιξε με στόχο την υλοποίηση κοινών δράσεων προς όφελος και των δύο περιοχών έκανε λόγο χθες σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος του τοπικού ΤΕΕ Γιάννης Τσίγκρος με αφορμή την πρόσφατη συνεδρίαση των διοικήσεων των δύο φορέων.


Ο κ. Τσίγκρος έδωσε έμφαση στην εξωστρέφεια που αναπτύσσει το ΤΕΕ – Τμήμα Ηπείρου, τονίζοντας πως «ως Διοίκηση έχουμε και λόγο και προτάσεις για την ανάπτυξη της περιοχής μας και είμαστε εδώ να τις διατυπώσουμε». Αναφερόμενος στη Δυτ. Μακεδονία, είπε πως η απολιγνιτοποίηση την αλλάζει άρδην ως περιοχή, καθώς είναι μία Περιφέρεια που βασίζεται πάρα πολύ στην ενέργεια, κυρίως στην ηλεκτρική λόγω ΔΕΗ και αυτό είναι σημαντικό και για εμάς που συνορεύουμε μαζί της. Η απολιγνιτοποίηση θα έχει ανταποδοτικά οφέλη γι’ αυτήν, κυρίως επενδύσεις, θέλουν λοιπόν μέσα μεταφοράς και το βασικότερο απ’ όλα είναι η σιδηροδρομική σύνδεση.


«Θέλουμε το τρένο…»


«Εμείς ως Ήπειρος έχουμε πάγια θέση την υλοποίηση αυτής της σύνδεση και είναι σημαντικό το γεγονός ότι κινούνται διαδικασίες για τη γραμμή Ηγουμενίτσα – Γιάννενα – Καλαμπάκα, η οποία μπορεί να συνδυαστεί με τη σύνδεση της Καλαμπάκας με τα Κοίλα Κοζάνης, την Πτολεμαΐδα και τη Φλώρινα», τόνισε με έμφαση ο Πρόεδρος του ΤΕΕ. Όπως είπε, πρόκειται για «έργο – πρόκληση για την περιοχή μας που θεωρούμε ότι πρέπει να προχωρήσει και θα κάνουμε ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση»!


Ο κ. Τσίγκρος έκανε αναφορά και στη συζήτηση που έγινε για τους ορεινούς όγκους των δύο όμορων περιοχών σημειώνοντας πως «θέλουμε να επενδύσουμε σε έργα υποδομής για βελτίωση βατότητας, να δούμε τις υπάρχουσες παραγωγικές διαδικασίες, θέλουμε να υπάρξει ήπια τουριστική ανάπτυξη με έμφαση στη διατήρηση του περιβάλλοντος». Παράλληλα, αναφέρθηκε και στη συζήτηση που έγινε για τις λίμνες Ιωαννίνων και Καστοριάς και για την ανάδειξη του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς των δύο περιοχών.


Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.