Τελευταίες Ειδήσεις

Επίσκεψη του 2ου Γυμνασίου Καλαμπάκας στη Χάουντα της Ολλανδίας

Το 2ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας, το Σχολείο μας, για 5η συνεχόμενη χρονιά συμμετέχει σε πρόγραμμα Erasmus+, KA2 .

Η συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα είναι πράγματι ζωτικής σημασίας για τους μαθητές αλλά και για τους καθηγητές. Μέσω αυτών κατανοούμε διαφορετικούς πολιτισμούς, γινόμαστε κοινωνοί της ιστορίας τους και της λαϊκής τους παράδοσης, γνωρίζουμε το εκπαιδευτικό τους σύστημα, τα μνημεία και τους αρχαιολογικούς τους χώρους, εξασκούμε  ξένες γλώσσες και  απολαμβάνουμε τη φιλοξενία που μας παρέχεται. Έτσι καλλιεργούνται δεξιότητες βασισμένες στην αρχή της συμπερίληψης, όπως αλληλοσεβασμός, αλληλοκατανόηση και ενσυναίσθηση.

Την προηγούμενη εβδομάδα το σχολείο μας βρέθηκε στη Χάουντα της Ολλανδίας στα πλαίσια ενός τέτοιου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+,  ΚΑ2 με θέμα «Energy for Europe» σε συνεργασία με σχολεία από το Σόλινγκεν της Γερμανίας, τη Βάρνα της Βουλγαρίας και τη Χάουντα της Ολλανδίας. Στη συγκεκριμένη συνάντηση συμμετείχαν οι μαθήτριες του σχολείου μας, Βιργινία Γκουργκούλια, Κωνσταντίνα Σιούλα και Μαρία Τέγου συνοδευόμενες από το Διευθυντή του σχολείου μας Νικόλαο Πασχάλη, την υποδιευθύντρια Σμαραγδή Νάκη και την καθηγήτρια Περσεφόνη Καλαμπάκα.

Το ταξίδι μας αυτή τη φορά ξεκίνησε το Σάββατο στις 12/03 με προορισμό την όμορφη Κολωνία. Είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στο κέντρο της πόλης, όπου δεσπόζει ο επιβλητικός γοτθικού ρυθμού Καθεδρικός Ναός, να περιπλανηθούμε στα στενά πλακόστρωτα σοκάκια της παλιάς πόλης και να περπατήσουμε στις όχθες του ποταμού Ρήνου και στη γέφυρα με τις κλειδαριές, όπου χιλιάδες ζευγάρια κάθε χρόνο «κλειδώνουν» την αγάπη τους.

Αφού διανυκτερεύσαμε εκεί, νωρίς την επόμενη μέρα κατευθυνθήκαμε οδικώς στο Σόλινγκεν και από εκεί με τρένο στη Χάουντα της Ολλανδίας.  Ένα μέρος της διαδρομής κάποια από τα μέλη της ομάδας μας την έκαναν με ποδήλατα, που μας διέθεσαν οι Γερμανοί εταίροι μας. Στην Χάοθντα μας υποδέχτηκαν οι εταίροι μας Ολλανδοί μαζί με τις οικογένειες που θα φιλοξενούσαν τα παιδιά μας και μας μετέφεραν στο ξενοδοχείο.

Τη Δευτέρα,16 Μαρτίου, έγινε η επίσημη έναρξη του προγράμματος επίσκεψης. Οι αποστολές όλων των χωρών, μεταβήκαμε στο σχολείο Yuverta της Χάουντα, όπου γνωρίσαμε το διευθυντή, ο οποίος μας καλωσόρισε θερμά. Στη συνέχεια οι Ολλανδοί μαθητές μας ξενάγησαν ανα ομάδες στους χώρους του σχολείου. Πρόκειται για ένα πράσινο σχολείο, όπου παράλληλα με τα συνηθισμένα μαθήματα, οι μαθητές παρακολουθούν, επίσης, μαθήματα κηπουρικής, ανθοκομίας, μαγειρικής, φροντίζουν ζώα στη φάρμα του σχολείου, μαθήματα ανατομίας των ζώων, αλλά και πληροφορική, ρομποτική, ξυλουργική κα. Μεγάλη εντύπωση μας έκανε και η καντίνα του σχολείου, όπου οι μαθητές χαλαρώνουν κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού γεύματος. Ένας υπέροχος χώρος γεμάτος χρώμα και με μια μεγάλη τζαμαρία απ’ όπου μπαίνει άπλετο φως.

Αμέσως μετά, φύγαμε  στη φάρμα εκτροφής αγελάδων και παραγωγής τυριού γκούντα Bergambacht. Παρακολουθήσαμε όλη τη διαδικασία βήμα-βήμα. Τους χώρους για τα νεογέννητα μοσχαράκια, για τις θηλυκές αγελάδες, πώς γίνεται η διαλογή των ζώων ανάλογα με τη ράτσα τους (ποια είναι κατάλληλα για αποδοτική παραγωγή γάλακτος, ποια για κρέας), το αρμεκτήριο και το τυροκομείο, όπου πήζει το γάλα, γίνεται τυρί, μπαίνει σε καλούπια, ωριμάζει και κερώνεται. Στο τέλος μας παρέθεσαν γεύμα στην καντίνα της φάρμας.

Στη συνέχεια μεταβήκαμε στον ανεμόμυλο Βonrepas, για να δούμε πώς λειτουργεί και πού χρησιμεύει. Η Ολλανδία ανήκει στις Κάτω Χώρες και κάποια σημεία της Χάουντα βρίσκονται ακόμα και 5 μέτρα κάτω από τη στάθμη της θάλασσας. Με τους ανεμόμυλους δαμάζεται η αιολική ενέργεια και χρησιμοποιείται για άντληση υδάτων από τα ποτάμια, ώστε να διατηρείται χαμηλά η στάθμη και να αποφεύγονται πλημμύρες.

Τη δεύτερη μέρα του προγράμματος, Τρίτη 15 του μηνός, πραγματοποιήθηκε εκδρομή στη Χάγη και στο Madurodam, ένα θεματικό πάρκο που περιέχει τα σημαντικότερα αξιοθέατα της χώρας σε μινιατούρες. Κατόπιν, πήγαμε στην παραλία Σβένιγκεν, μια αμμώδη παραλία με ακτογραμμή περίπου 3 χλμ. Αφού φάγαμε το εθιμοτυπικό τηγανητό ψάρι με πατάτες, τα παιδιά έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια στην παραλία. Φυσικά, πετύχαμε ευνοϊκό καιρό. Η θερμοκρασία έφτασε μέχρι και τους 17° C, πράγμα αφύσικο αυτή την εποχή για την Ολλανδία.

Το πρωί της Τετάρτης, 16/03, επισκεφτήκαμε ένα Αντλιοστάσιο στην επαρχία Julianasluis και στη συνέχεια περπατήσαμε προς το κέντρο της πόλης, για να ξεναγηθούμε στην παλιά πόλη της Χάουντα. Διασχίζοντας τα σοκάκια της παλιάς πόλης, η ξεναγός μας έδωσε πληροφορίες για την ιστορία, τον πολιτισμό, την οικονομία και τη γεωλογική μορφολογία της πόλης Χάουντα που κάποτε το ποτάμι της ήταν σημαντικό εμπορικό πέρασμα για Ισπανικά και Βρετανικά καράβια, γεγονός που οδήγησε σε οικονομική άνθιση της πόλης. Ακολούθησε ελεύθερο πρόγραμμα και βόλτα στο κέντρο της πόλης.

Το τελευταίο πρωινό του προγράμματος, Πέμπτη 17/03, επισκεφτήκαμε το Δημαρχείο της πόλης, γνωρίσαμε το δήμαρχο καθώς και τον εκπρόσωπο του νεοεκλεχθέντος συμβουλίου της πόλης. Έπειτα, επιστρέψαμε στο σχολείο και συγκεκριμένα στο εργαστήριο, όπου παιδιά και καθηγητές κατασκευάσαμε ανεμόμυλους και ηλιοτρόπια με μικρά πάνελ ενσωματωμένα. Φάγαμε μεσημεριανό στο σχολείο και κατόπιν έγιναν οι παρουσιάσεις των εργασιών και των τεσσάρων χωρών με θέμα “Wind and Water Energy”. Στη συνέχεια οδηγηθήκαμε στην αίθουσα ανθοκομίας και δημιουργήσαμε τις δικές μας ανθοκομικές συνθέσεις. Μετά την ευχάριστη και δημιουργική αυτή δραστηριότητα, τα παιδιά πήγαν στο κέντρο ψυχαγωγίας Jumpsquare για μπόουλινγκ και οι καθηγητές είχαμε συνάντηση, για να ορίσουμε την πορεία και τις μελλοντικές εργασίες του προγράμματος. Η μέρα μας έκλεισε με αποχαιρετιστήριο δείπνο στο σχολείο μέσα σε ατμόσφαιρα συγκίνησης. Καθηγητές και παιδιά μοιραστήκαμε τις εντυπώσεις και τις σκέψεις για την εβδομάδα που πέρασε και ανταλλάξαμε δώρα που αντιπροσωπεύουν την τοπική παραγωγή και την πολιτιστική κληρονομιά κάθε χώρας.

Για το ταξίδι της επιστροφής ξεκινήσαμε Παρασκευή πρωί πάλι με τρένο από τη Χάουντα μέχρι την Κολωνία και ξημερώματα Σαββάτου πετάξαμε για Ελλάδα. Το ταξίδι αυτό θα μας μείνει αξέχαστο. Συναντήσαμε υπέροχους ανθρώπους, δημιουργήθηκαν φιλίες, είδαμε ξεχωριστά τοπία, γνωρίσαμε τα ήθη, την κουλτούρα, αλλά και το σχολικό περιβάλλον των εταίρων μας Ολλανδών.

Νοσταλγικά σκεπτόμενοι όσα ζήσαμε, συνειδητοποιούμε ότι έχουμε γεμίσει με καινούριες εικόνες, έχουμε ανακαλύψει πράγματα που δεν υποπτευόμασταν, πλουτίσαμε σε βιώματα, γνώσεις, αισθήματα, εντυπώσεις. Κάτι αναθεωρήσαμε, σε κάτι αλλάξαμε, διευρύνθηκαν οι πνευματικοί μας ορίζοντες. Βλέπουμε τα πράγματα αλλιώς, σκεπτόμαστε διαφορετικά.

Τον Μάιο είναι σειρά μας να υποδεχτούμε τους εταίρους μας στην όμορφη πατρίδα μας, να τους φιλοξενήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όπως ξέρουμε πολύ καλά να κάνουμε ως Έλληνες, να τους ξεναγήσουμε στις ομορφιές του τόπου μας, να τους κάνουμε κοινωνούς του πολιτισμού και της κουλτούρας μας.

Επίσης, ευχόμαστε και οι επόμενες συναντήσεις στη Βάρνα της Βουλγαρίας για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου προγράμματος να διεξαχθούν ομαλά λόγω των ειδικών συνθηκών που παγκοσμίως ζούμε τα τελευταία χρόνια.